odkrywca zbiera w ekspach duzo duzo wiecej, a nie 3% wiecej

    • 7.1.1-rc4
    • odkrywca zbiera w ekspach duzo duzo wiecej, a nie 3% wiecej

      jest blad w opisie klasy odkrywca
      napisane jest ze ma 3% wiecej z ekspedycji
      a realnie ma duzo duzo wiecej
      osoby nieczytajace forum czy czytajace rzadko tak jak ja
      czuja sie oszukane tym falszywym i blednym opisem
      jak nie wybraly klasy odkrywca
      Art1 to moje stare konto

      The post was edited 2 times, last by Art1` ().

    • Przejście ze zbieracza na odkrywce zwraca się po 2,3 dniach. W zależności od dostępności czasu gracza i slotów expedycji.To nie bug tylko celowe dzialanie.,żeby topic hajs w antynaterie.A po którejś tam aktualizacji okaże się, że zbieracz będzie lepszy.I kolejna wizyta w shopie.
    • Odkrywca co prawda ma zyski szczególnie na eko x7 . Prawdziwy opis powinien być Odkrywca 3x więcej z ekspedycji z uzyciem pioniera x prędkośc uni

      Tyle że te zyski są od jakiegoś czasu ograniczane... już dawno nie widziałem bny ktoś zakosil 30-50kk mety czy krychy jak bylo norma na poczatku
    • @19dawid45

      Dziś na 21 expedycji trafiłem 2x po 50kk metalu i raz 24kk kr. Więc się da.

      Z moich szacunków wypadało tak, że odkrywca (pomijam piratow) ma ok 9x większe zyski, dla uni x7 eko. Pewnie ze wzoru wyjdzie trochę inaczej - ale te 7-10 to jest różnica między odkrywcą a innymi (ale także pionier w składzie).

      Natomiast co do błędu - to oczywiste, że jest błąd w opisie. Pisałem to już do Arta w dniu wdrożenia (pytałem co znaczy owe 3% większe zyski w opisie klasy). Ale poza opisem - raczej tak to miało działać - wnioskując po zyskach z exp od początku testów klasy.
      Rentier
      TOP1 Wezn (po UF)
      TOP1 Oberon
    • Wg moich szaunków obecnie działa to wg następujących wzorów:

      Odkrywca: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pioniera, czyli przykładowo max dla eventu wysokiego w metalu dla Kalyke (speed x7), to 2400k * 1,5 * 7 * 2 = 50 400k metalu
      Zbieracz: baza, czyli przykładowo max dla eventu wysokiego w metalu dla Kalyke (speed x7), to 2 400k metalu

      Powinno być:

      Odkrywca: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pioniera, czyli przykładowo max dla eventu wysokiego w metalu dla Kalyke (speed x7), to 2400k * 1,5 * 7 * 2 = 50 400k metalu
      Zbieracz: baza * prędkość_uni, czyli przykładowo max dla eventu wysokiego w metalu dla Kalyke (speed x7), to 2 400k * 7 = 16 800k metalu

      W ten sposób różnica pomiędzy klasami by była 50 400k / 16 800k = 3, czyli 300%


      dexPL wrote:

      Dziś na 21 expedycji trafiłem 2x po 50kk metalu i raz 24kk kr. Więc się da

      A ile ma u Ciebie TOP 1? Jeżeli powyżej 100M pkt, to ok, ale jeżeli mniej, to wg tego co napisałeś, to dzisiaj trafiłeś 3 x maksymalny event. Prawdopodobieństwo wynosi 0,01^3 = 0,000001. TO jeszcze nie LOTTO, ale myślę, że mógłbyś zacząć grać :P
    • Czachor wrote:

      Dziś na 21 expedycji trafiłem 2x po 50kk metalu i raz 24kk kr. Więc się da
      A ile ma u Ciebie TOP 1? Jeżeli powyżej 100M pkt, to ok, ale jeżeli mniej, to wg tego co napisałeś, to dzisiaj trafiłeś 3 x maksymalny event. Prawdopodobieństwo wynosi 0,01^3 = 0,000001. TO jeszcze nie LOTTO, ale myślę, że mógłbyś zacząć grać :P
      Powyżej 100M - dlatego nic nie pisałem o tym - z założenia max przypadek. Więc 3x średni event.

      Ogólnie średni event mam ok 4-5x dziennie - przy blisko 100 expach wysyłanych. Ale są dni, gdzie trafił się raz (i to na opoznieniu :D)
      Rentier
      TOP1 Wezn (po UF)
      TOP1 Oberon
    • Dość ciekawie to liczycie??

      Oficjalny wzór na odkrywce wygląda tak:



      Art wrote:

      Wielu z Was zgłaszało problemy z odczytywaniem informacji, które w trakcie testów zostały rozbite na dwie wersje.
      Wersja 7.0 zawiera pierwotne informacje dotyczące nowej wersji, które zostały nieco zmodyfikowane w wersji 7.1 w kilku kluczowych miejscach.



      Odkrywca
      • -25% do czasu badania
      • +X% do zysku z pomyślnych ekspedycji
        • Gdy posiada się aktywną klasę wzór obliczający zysk z ekspedycji jest następujący:
          (Podstawowa wartość łupu + bonus klasy) * prędkość_ekonomii
          • Wartości domyślne dla prędkości eco 5 wygląda to tak: (1+0,5) * 5
        • Pionier daje bonus w wysokości x2 dla podstawowej wartości łupu na ekspedycji
        • Oba bonusy można łączyć, zatem w przypadku Odkrywcy i Pioniera we flocie: (Podstawowy łup + bonus klasy) * prędkość_eko * 2
        • Bez żadnego bonusu, podstawowy łup to 1.
      • +10% do wielkości planet podczas kolonizacji
      • Pola zniszczeń powstałe na ekspedycjach będę widoczne w podglądzie galaktyki.
        • Dla odkrywcy 20% surowców może trafić na pole zniszczeń, 10% dla pozostałych
          Nie ma maksymalnej ilości surowców tylko wartość procentowa.
      • Ekspedycje: +2
      • Zasięg falangi: +20%
      • Łup z nieaktywnych: 75%

      The post was edited 1 time, last by Renegat ().

    • Das140 wrote:

      Art1` wrote:

      wczesniej tak to wygladalo na testowym
      wiec obecnie to jakas jawna sciema
      i plucie w twarz nam
      html image hosting
      Tak to wyglądało w 7.0.0A expy miały rework w 7.1, więc to nie ma nic do rzeczy.

      tak
      mialy zmiane
      z 400% na 50%
      czyli z 4x na 0,5x
      lukajac na wiadomosc od Arta

      Art wrote:

      Zmiana zysku z ekspedycji u Odkrywcy z x4 na x0.5







      Renegat wrote:

      Podejrzewam że te 3% to jest szansa na duży event.
      Choć do tej pory nie znalazłem oficjalnej wiadomości potwierdzające tego.

      bo takiej wiadomosci nie ma
      patrz wyzej o co chodzi z ta liczba
      Art1 to moje stare konto
    • @Art1`,
      tak, ta zmiana miała miejsce, ale ty dałeś screen-a z wersji 7.0.
      Na Bermudzie (serwer testowy) w opisie klasy odkrywcy było "+16%", po owej zmianie, spadło do "+2%".
      Ten screen, powtórzę, jest z wersji 7.0 gdzie bonus do ekspedycji nie zależał od speed eco uni i wzór był zgoła inny.
    • Das140 wrote:

      @Art1`,
      tak, ta zmiana miała miejsce, ale ty dałeś screen-a z wersji 7.0.
      Na Bermudzie (serwer testowy) w opisie klasy odkrywcy było "+16%", po owej zmianie, spadło do "+2%".
      Ten screen, powtórzę, jest z wersji 7.0 gdzie bonus do ekspedycji nie zależał od speed eco uni i wzór był zgoła inny.

      wiem
      ale mi tu nawet nie chodzi o wzor
      bo malo kogo to powinno interesowac
      jak wynik sie liczy koncowy
      a glownie chodzi mi przeciez
      o zly procent wzorstu w zyskach klasy odkrywca

      pewnie GameForge liczylo ze wiekszosc poklika zbieracza
      a pozniej jak ujawnia wzor
      lub napisza poprawny
      to zarobia marki za wkrecenie ludzi
      w zmiane klasy na odkrywce
      Art1 to moje stare konto
    • Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)

      Był jawny i (o dziwo) poprawny. Tak, jak pisałem wcześniej: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pioniera
      Bug polega na tym, że inne klasy nie mają uwzględnionej prędkości uni w swoich wynikach. Oczywiście opis klasy też jest błędny, wydaje mi się, że to jest czeski błąd, gdzie deweloper policzył stosunek a/b, tylko nie pomnożył przez 100 żeby był procent xD
    • Czachor wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)
      Był jawny i (o dziwo) poprawny. Tak, jak pisałem wcześniej: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pioniera
      Bug polega na tym, że inne klasy nie mają uwzględnionej prędkości uni w swoich wynikach. Oczywiście opis klasy też jest błędny, wydaje mi się, że to jest czeski błąd, gdzie deweloper policzył stosunek a/b, tylko nie pomnożył przez 100 żeby był procent xD
      Przecież to nie bug. Tak miało być. Tylko odkrywca miał mieć bonus zależny od szybkości uni.
    • "Bug" wynika z typowej dla tej aktualizacji dezinformacji. Art przed podaniem wzoru zakomunikował wszystkim wszem i wobec, że bonus odkrywcy spada z x4 na x0.5 standardowej wartości. Zapomniał tylko dopowiedzieć (albo sam nie wiedział) że nie chodzi tu o łączny bonus, ale o jeden z parametrów wzoru. Później pojawił się wzór, który niedokładnie opisany wprowadził część osób mających z tyłu głowy magiczne x0.5 w błąd, ponieważ próbowali oni go tak przeliczać by tyle właśnie dodatku dla odkrywcy wynosiło. I tak by było gdyby dla pozostałych klas również wynik mnożony był przez prędkość uni, co nie ma miejsca... ale by to zrozumieć trzeba dokładnie przeanalizować wzór i zapomnieć o wcześniejszych komunikatach.
      Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°
    • Nie ulega wątpliwości, że informacja o 3 % na wyborze klasy jest nieprawdziwa. A niestety nie ma jasnej informacji, że jest to znany błąd. Osobiście kierowałem się tą informacją przy wyborze klasy, chciałem wybrać odkrywcę, no ale te 3 % mnie zniechęciło.
      Teraz jak już wiem, że to błąd bazując na informacji nieoficjalnej (od innych użytkowników forum a nie administracji) chętnie zostałbym odkrywcą - jednak trzeba na to poświęcić 100 zł.

      Rozumiem, że świat nie jest idealny, ale darmowa bądź przynajmniej zniżka na zmianę klasy byłaby mile widziana przez graczy.
      "Niszczyciel to SRUL wśród statków wojennych. Posiada wielorzędowe kapiszony ze straganów miejskich . Ponieważ niszczyciele są tak duże, ich zdolność manewrowa jest mocno ograniczona,dlatego można go porównywać bardziej do darmowej próby moonowej niż do statku wojennego. Tak jak dziadowska jest jego moc bojowa, tak też i duże jest jego zapotrzebowanie na deuter."
    • Trochę odświeżę temat i może jednak się uda czegoś dowiedzieć. Dzisiaj zauważyłem zmianę w opisie odkrywcy i bonus do zysków z pomyślnych ekspedycji zależy od prędkości eko. Sprawdziłem parę prędkości i wyszło na to że:
      -eko x7,x6 mają +3%
      -eko x5,x4 mają +2%
      -eko x2 mają +1%

      Czy w opisie klasy podawany jest w jakiejś formie wynik wzoru na zysk z ekspedycji? Jak dla mnie ten bonus w opisie klasy powinien być jednakowy dla wszystkich uni.

      Art wrote:

      (Podstawowy łup + bonus klasy) * prędkość_eko * 2
      Czy za tym opisem kryją się jakieś zmienne konfiguracji uni czy może te cyferki tam pełnią rolę estetyczną?

      Nie wiem kiedy to wprowadzono, wcześniej miałem napisane 3%. A zainteresowałem się tylko przez rekordowy niski drop surowców z ekspedycji (może przypadek może nie).
    • Ecc0 wrote:


      Nie wiem kiedy to wprowadzono, wcześniej miałem napisane 3%. A zainteresowałem się tylko przez rekordowy niski drop surowców z ekspedycji (może przypadek może nie).

      To nie jest przypadek że drop surowców z ekspedycji jest niski. Wszystko się zaczęło w raz aktualizacją 7.1.0-rc16.
      Nie wiem czy zostało celowo to zrobione (Cichy Nerf) czy też coś skopali wraz z aktualizacją ??
    • Czachor wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)
      Był jawny i (o dziwo) poprawny. Tak, jak pisałem wcześniej: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pioniera
      Bug polega na tym, że inne klasy nie mają uwzględnionej prędkości uni w swoich wynikach. Oczywiście opis klasy też jest błędny, wydaje mi się, że to jest czeski błąd, gdzie deweloper policzył stosunek a/b, tylko nie pomnożył przez 100 żeby był procent XD

      Das140 wrote:

      Czachor wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)
      Był jawny i (o dziwo) poprawny. Tak, jak pisałem wcześniej: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pionieraBug polega na tym, że inne klasy nie mają uwzględnionej prędkości uni w swoich wynikach. Oczywiście opis klasy też jest błędny, wydaje mi się, że to jest czeski błąd, gdzie deweloper policzył stosunek a/b, tylko nie pomnożył przez 100 żeby był procent XD
      Przecież to nie bug. Tak miało być. Tylko odkrywca miał mieć bonus zależny od szybkości uni.

      Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)

      Czachor wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)
      Był jawny i (o dziwo) poprawny. Tak, jak pisałem wcześniej: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pioniera
      Bug polega na tym, że inne klasy nie mają uwzględnionej prędkości uni w swoich wynikach. Oczywiście opis klasy też jest błędny, wydaje mi się, że to jest czeski błąd, gdzie deweloper policzył stosunek a/b, tylko nie pomnożył przez 100 żeby był procent xD
      koncowy wzor nie byl znany
      poprawiony byl on pare dni po wprowadzeniu wersji 7
      wiec jak ktos wybral klase inna niz odkrywca
      to jest teraz w ciemnej pupie
      i ma prawie zerowe zyski z expow
      w porownaniu do zbieracza
      o generale nie wspomne
      bo oni maja UFS
      i drugie eko konto z dexem

      Das140 wrote:

      Czachor wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`,
      Przecież wzór był i jest jawny :)
      Był jawny i (o dziwo) poprawny. Tak, jak pisałem wcześniej: baza * bonus_klasy * prędkość_uni * bonus_pionieraBug polega na tym, że inne klasy nie mają uwzględnionej prędkości uni w swoich wynikach. Oczywiście opis klasy też jest błędny, wydaje mi się, że to jest czeski błąd, gdzie deweloper policzył stosunek a/b, tylko nie pomnożył przez 100 żeby był procent XD
      Przecież to nie bug. Tak miało być. Tylko odkrywca miał mieć bonus zależny od szybkości uni.
      to jest blad
      na poczatku wzor byl inny
      jest tak jak opisal
      wampek

      a jesli nie
      to w klasie zbieracz
      pelzacze tez powinny miec boost
      zalezny od predkosci uni
      a nie maja
      hmm
      cos tu nie gra
      Art1 to moje stare konto
    • Das140 wrote:

      @Art1`
      Bonus od pełzaczy jest zależny od eko, bo wydobycie kopalni jest zależne od eko :quasi:
      Powtórzę, to nie jest bug. To że źle zrozumiałeś komunikaty od GF (nie dziwię się) to twoja sprawa.
      mozliwe ze zle zrozumialem komunikatyktorych nie bylo w grze
      a nie kazdy czyta forum
      bo obowiazku i przymusu nie ma
      no chyba ze to jakies nowe szwabskie standardy
      ale jak jest napisane ze odkrywca ma 3% dodatkowego zysku z expa
      to to napewno jest blad
      bo ma inny zysk
      a o tym mowa od poczatku
      i o tym jest ten temat
      Art1 to moje stare konto
    • Art1` wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`
      Bonus od pełzaczy jest zależny od eko, bo wydobycie kopalni jest zależne od eko :quasi:
      Powtórzę, to nie jest bug. To że źle zrozumiałeś komunikaty od GF (nie dziwię się) to twoja sprawa.
      ale jak jest napisane ze odkrywca ma 3% dodatkowego zysku z expa
      to to napewno jest blad
      bo ma inny zysk
      a o tym mowa od poczatku
      i o tym jest ten temat
      To nie jest błąd.
      3% do zysku z pomyślności ekspedycji czyli to co zdobyłeś na exspie jako odkrywca np: 50.000.000 kryształu x 3% czyli 0,03=51.500.000 i taki zysk do ciebie trafia.

      The post was edited 2 times, last by Renegat ().

    • Renegat wrote:

      Art1` wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`
      Bonus od pełzaczy jest zależny od eko, bo wydobycie kopalni jest zależne od eko :quasi:
      Powtórzę, to nie jest bug. To że źle zrozumiałeś komunikaty od GF (nie dziwię się) to twoja sprawa.
      ale jak jest napisane ze odkrywca ma 3% dodatkowego zysku z expato to napewno jest blad
      bo ma inny zysk
      a o tym mowa od poczatku
      i o tym jest ten temat
      To nie jest błąd.3% do zysku z pomylności ekspedycji czyli to co zdobyłeś na exspie np: 50.000.000 kryształu x 3% czyli 0,03=51.500.000 i taki zysk do ciebie trafia.
      Nie gadamy bzdur.
      Odkrywca obecnie w stosunku do innych klas ma 150% * [eko uni] razy większe zyski.
    • Das140 wrote:

      Renegat wrote:

      Art1` wrote:

      Das140 wrote:

      @Art1`
      Bonus od pełzaczy jest zależny od eko, bo wydobycie kopalni jest zależne od eko :quasi:
      Powtórzę, to nie jest bug. To że źle zrozumiałeś komunikaty od GF (nie dziwię się) to twoja sprawa.
      ale jak jest napisane ze odkrywca ma 3% dodatkowego zysku z expato to napewno jest bladbo ma inny zysk
      a o tym mowa od poczatku
      i o tym jest ten temat
      To nie jest błąd.3% do zysku z pomylności ekspedycji czyli to co zdobyłeś na exspie np: 50.000.000 kryształu x 3% czyli 0,03=51.500.000 i taki zysk do ciebie trafia.
      Nie gadamy bzdur.Odkrywca obecnie w stosunku do innych klas ma 150% * [eko uni] razy większe zyski.

      Obecnie odkrywca to ma coraz mniejsze zyski...od aktualizacji jest padaka plus pełno czarnych dziur