Announcement Błędy w FAQ i poradnikach

    • elfi wrote:

      Tej tabelki nie należy traktować dosłownie, rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że skolonizowane planety będą większe lub mniejsze.
      Rzadko bo rzadko? W ciągu ostatnich kilku dni skolonizowałem 7 planet na uni Orion, i żadna nie miała ilości pól zgodnej z całą tą tabelką.

      Nie należy traktować dosłownie? Powiedz mi proszę w jaki sposób można niedosłownie traktować liczby? Że niby jak jest maksymalna wartość 213, to znaczy, że mmm, może się trafić 220? Na pewno wiecie, co to jest maksymalna wartość, więc jeśli tabelka mówi 213, a trafia się 220, to 213 maksymalną wartością nie jest. Ergo - tabelka kłamie. A jeśli tabelka kłamie to jest to błąd w FAQ/poradniku... dalej wiadomo.

      Żeby nie było, że jestem niezadowolonym krzykaczem, wyłożę tutaj mój problem. Otóż kiedy ostatnio grałem w Ogame a było to noo powiedzmy 5 lat temu, panowały wtedy bardzo proste reguły mianowicie: kolonizujesz planetę i jest 60% szansy na wartość pól z tabelki, oraz 40% szans na inną wartość. W praktyce oznaczało to, że na każdej pozycji można było trafić planetę 300 pól, a tego się zabudować nie da, więc przynajmniej mnie nie obchodziło czy maksimum wynosi 305 czy 303 pola.
      Teraz chciałem narobić sobie parę dużych planet na poz. 15. Mam 5k punktów, i wybadane Astro-LVL8, próbuję kolonizować i tu niespodzianka. Sprawdzam zasady (może coś się zmieniło w ciągu 5 lat) - okej jest tabelka. Już bym porzucił moje marzenia o dużych zimnych planetach, ale patrzę - z tą tabelką nic się nie zgadza. W takim razie chcę poznać zasady przydzielania planetom ilości pól, obecna tabelka tych zasad NIE opisuje, algorytm przydzielania ilości pól istnieje, więc można podać dokładne zasady i to żaden problem.

      A co do zacytowanej wypowiedzi, bo tego nie mogę sobie darować: droga Elfi, liczby są po to, zeby je traktować dosłownie, a raczej jednoznacznie. Niedosłownie, i wieloznacznie, to można sobie poezję interpretować.
    • Tak, na pewno dlatgo. Dzięki, przynajmniej nie będę marnował kolejnych kolonizatorów, tylko zmienię taktykę.

      Ed:
      Ale to co napisałeś, w żadnym stopniu nie tłumaczy rzadkiego przypadku wspomnianego przez kolegę Egzegeta.

      The post was edited 2 times, last by Sasza90 ().

    • Juże śpieszę.
      (Ja to elfi, dla jasności, zmieniłam nicka).
      Tabelkę zrobiłam ja na podstawie danych znalezionych w necie / na niemieckim forum OGame, będąc jeszcze moderatorem tegoż działu celem wyjaśnienia zależności wielkość planet - temperatura - wydobycie deuteru. Mając doświadczenie w pracy z użytkownikami oraz znając najczęściej zadawane pytania uznałam takową tabelę za przydatną i jasną wskazówkę JAK kolonizować.
      Team nie posiada żadnej tajemnej wiedzy na temat mechaniki gry, którą się nie chce podzielić, więc możesz się domyślić w jaki sposób zostały zebrane wyniki do tejże tabeli. Proszę więc traktować cyferki tak jak lubisz, ale z poprawką, że taki wynik jest najbardziej prawdopodobny. A jak dalej uwiera, to zrób screena swojego osiągnięcia i zgłoś do moderatora celem poprawki tego rażącego i karygodnego błędu w FAQ. ^^
      Pozdrawiam, elfi.
      Multikonto megalomania 1/2 z b4el
      Multikonto 2/2 z Denior


      [22:58] <Witcher> czy Cie szatan opuscil?!
    • W faq Surowce podana jest bazowa pojemność magazynów 100k. Na uni Pegasus baza, przynajmniej wg opisu wynosi 10k. O innych uni pojęcia nie mam.

      Pozdrawiam

      Denior: nie FAQ surowce, a FAQ: Budowanie ^^ poprawione
    • problem z logowaniem

      MAM MEGA PROBLEM!!!
      poprostu nie moge sie zalogować na ogame jestem na Quantum i moge logowac sie jedynie z telefonu oraz komputera (którego nie moge używać na codzień)
      z mojego prywatnego kompa logowanie nie działa!!!!
      dostaje odrazu przekierowanie na strone główna, nic nie jest napisane
      komputer jest bardzo nowy lecz wszystko inne na nim działa bezproblemowo wiec wątpie ze to wina kompa
      prosze o pomoc!!!
      nie wiem czy dobry wątek jak nie to sory
    • Wzory wszelakie.

      Pierwsze: Liczenie punktów honoru za przeprowadzony atak
      Raport wojenny [9:253:5] (O: 16.903.000, A: 0) (10160 dział / statków zostało zniszczonych)
      Walka honorowa (+1.117)
      Raport wojenny [9:253:5] (O: 18.358.500, A: 0) (8629 dział / statków zostało zniszczonych)

      Walka honorowa (+1.106)

      Jak by nie kombinował nie jestem w stanie otrzymać waszych liczb. Co to więc jest to magiczne "wartosc zniszcznych jednostek". Przy okazji macie trzy błędy ortograficzne w dwóch wyrazach.


      Drugie: Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony
      Chętnie bym zobaczył zaawansowany raport pokazujący kto do kogo za ile itd. bo czasem te wyniki walk wyglądają dziwnie.


      Trzecie: Jeśli doczekam się odpowiedzi a zaznaczone błędy ortograficzne zostaną poprawione to podeśle wam następną garść błędów.
    • Sir_Grzegorz wrote:

      Jak by nie kombinował nie jestem w stanie otrzymać waszych liczb. Co to więc jest to magiczne "wartosc zniszcznych jednostek". Przy okazji macie trzy błędy ortograficzne w dwóch wyrazach.
      PH nie sa dodawane za DT, MT, SS, satelity i jesli dobrze pamietam za kolonizatory("i recki"*). Literowka i 2 polskie fonty poprawione.

      Sir_Grzegorz wrote:

      Drugie: Prawdopodobieństwo zniszczenia statku lub obrony

      Chętnie bym zobaczył zaawansowany raport pokazujący kto do kogo za ile itd. bo czasem te wyniki walk wyglądają dziwnie.
      Polecam: websim.speedsim.net/, calosc tych obliczen opiera sie na prawdopodobienstwie i wynkiach losowych, nie wyobrazam sobie zeby ktos Ci rozpisal bitwe z udzialem 1kk jednostek przez 6 rund. Zaufaj lepiej SpeedSimowi, tylko licz zawsze z technologiami i miej na uwadze ze ss podaje najbardziej prawdopodobny wynik bitwy, co nie oznacza ze nie moga wystapic inne.

      * cyt. za ciap :P
    • dENiOR wrote:

      Sir_Grzegorz wrote:

      Polecam: websim.speedsim.net/, calosc tych obliczen opiera sie na prawdopodobienstwie i wynkiach losowych, nie wyobrazam sobie zeby ktos Ci rozpisal bitwe z udzialem 1kk jednostek przez 6 rund. Zaufaj lepiej SpeedSimowi, tylko licz zawsze z technologiami i miej na uwadze ze ss podaje najbardziej prawdopodobny wynik bitwy, co nie oznacza ze nie moga wystapic inne.
      SpeedSim to speedsim a sposób obliczeń prowadzony przez grę to zupełnie inny program. Kilka milionów cyferek jeszcze nikogo nie zabiło a jak ktoś nie jest zainteresowany to nie musi do pliku z wynikami zaglądać.

      Inne błędy:
      W języku polskim przedmioty policzalne i niepoliczalne mają różne odwołania np. ilość (nie liczba) wody w butelce, liczba (nie ilość) samochodów na parkingu.
      Nie wiem czy w tej grze występuje choć jedna rzecz, która jest niepoliczalna choć wiele z nich jest teoretycznie nieograniczona. Powinno być wszędzie (?) używane sformułowanie "liczba" zamiast "ilość"


      Dostępna liczba pól, maksymalna liczba flot itd.

      P.S. Polonistą nie jestem ale tak mnie promotor wytresował - do dziś mam koszmary :D
    • Wraz ze zwiększeniem produkcji przez plazmową siadłem do modyfikacji swojego arkusza liczącego surowce i poprzez niego zauważyłem błąd, który jest w temacie Wzory . Napisane w nim jest, że wydobycie godzinne należy zaokrąglać W DÓŁ. A nie zawsze coś takiego ma miejsce (wychodzi że zaokrągla się do najbliższej całkowitej a nie zawsze w dół). Przykłady niżej liczyłem kalkulatorem/excelem/w moimi akruszu/w arkuszu Abrams`a i wszędzie tak samo :D

      Przykład/potwierdzenie (sprawdziłem na kilku uni gdzie mam różne poziomy mety/krychy/dexu i wszędzie jest tak samo - testowałem z wtyczkami i bez dla pewności):

      Kopalnia mety na 34 poziomie. Licząc wg wzoru wychodzi: (30*34*1,1^34) = 26058,62(...). Całość bez dodawania współczynnika produkcji podstawowej. Czyli zaokrąglając w dół: 26058. A w zakładce surowce mam jak byk: 26059 (DOWÓD ). Podobnie dla poziomu 33 i 28 - w tych przypadkach po przecinku wychodzi ponad 0.5 i zaokrągla w górę :> A dla 25 poziomu wynik jest równy wyświetlanemu bo wartość po przecinku jest mniejsza niż 0.5 i zaokrągla w dół. Dla kryształu jest tak samo: dla 29 poziomu jest po przecinku jest ponad 0.5 więc zaokrągla do góry a dla 21 poziomu jest mniej i zaokrągla w dół. Dex podobnie.

      Wbiłem na forum org (sprawdziłbym na de ale nie chce mi się bawić z translatorem :P) i tam we temacie Formula Thread v3 nie ma żadnej wzmianki o tym, że otrzymany wynik należy zaokrąglać w dół/górę więc warto byłoby popytać górę czy coś zmienili i poprawić wzory :P

      PS Wiem że to tylko 1 metal/kryształ/deuter ale legenda we wzorze nie może wprowadzać w potencjalny błąd :D

      Ew. to gf robi w balona graczy i wynik wydobycia jest źle wyświetlany w zakładce surowce to w takim razie sorry :P wtedy zamiast błąd w FAQ należało by to zgłosić jako błąd samej gry.

      The post was edited 2 times, last by Rotxeh ().

    • Egzegeta wrote:

      W FAQ: Wzory przy Czasie budowy i badania jest podane, że czas w sekundach zaokrągla się w dół, ale w grze zaokrągla w górę, ani sekundy nam nie podarują:P

      Stocznia 11, Nanity 5, SK - 10k + 20k

      Czas w ogame:
      Długość produkcji 1min. 52sek.

      Czas z excela:
      112,5

      Czyli 1min i 52,5 sek
      Zaokrąglenie w dół!
      (Nie może być mniej niż 1s)

      ==========================
      Rotxeh
      Wydobycie jest podane w dwóch miejscach w pomocy kopalni i ustawieniach wydobycia.
      W kopalni jest zaokrąglane w dół a w ustawieniach wydobycia bywa w górę.
      Kiedyś dawno temu te eko z ustawień wydobycia było nazywane błędem i mówili że eko z pomocy kopalni jest dobre. ;)

      The post was edited 3 times, last by ciap ().

    • W FAQ na stronie FAQ: Zasady Gry i sytuacje sporne punkt 5 nie dzialaja odnosniki do - Operatora Gry i wg standardu. Po kliknieciu wyskakuje komunikat " Ups! Przeglądarka Google Chrome nie znalazła strony team.ogame-team.pl" Nie wiem czy to wina przegladarki czy starych linkow (lub jeszcze czegos)

      Zglaszam w.w fakt i przy okazji zadaje pytanie jak w takim razie zglosic chec gry z inna osoba na tym samym pc/ip .
    • Serwer na którym znajdowała się ta strona padł (chyba na amen) i będą ją przenosić na inny serwer. Dlatego nie działa.
      Zgłosić wspólną grę na jednym IP/Komputerze można pod tym adresem : http://support.ogame.pl/ tylko musisz sobie stworzyć na tej stronie konto, a następnie napisać zgłoszenie.
    • Ograniczenie energii z jednego satelity.

      Cytat ze strony:
      FAQ: Planety - Kolonizacja

      "Poziom wytwarzania deuteru jest najwyższy na najzimniejszych planetach (poz. 13-15), a ilość energii wytwarzana przez satelity słoneczne jest najwyższa na planetach najcieplejszych (poz. 1-3), przy czym maksymalna ilość energii uzyskana z jednego satelity słonecznego to 50. Wydobycie metalu, kryształu oraz wytwarzanie energii przez elektrownie słoneczne jest jednakowe na każdej planecie."

      W przypadku serwera Quantum - nieprawda. Dla maksymalnej temperatury 201 uzyskałem energię 56 z pojedynczego satelity.

      The post was edited 1 time, last by pekaer: Satelita to rodzaj męski, nie żeński :) ().

    • ZaiThu wrote:

      Witam
      W FAQ: Planety - Kolonizacja

      Punkt 2 - jakiś obrazek się nie wczytuje

      Pozdrawiam ;)


      Tabelka w trakcie reanimacji ;)


      Saxer wrote:

      Bry
      FAQ: Badania

      Pkt 5 ma odnośnik na "jak badać grawitony", ale link jest przestarzały-kieruje na board.ogame.onet.pl :E
      Poprawny link
      Gra: Jak badać Grawitony


      Poprawione
      Za zgłoszenia dziękuję;)

      edit:// tabelka już działa =)
      OGame Tech
    • dENiOR wrote:

      Polecam: websim.speedsim.net/, calosc tych obliczen opiera sie na prawdopodobienstwie i wynkiach losowych, nie wyobrazam sobie zeby ktos Ci rozpisal bitwe z udzialem 1kk jednostek przez 6 rund. Zaufaj lepiej SpeedSimowi, tylko licz zawsze z technologiami i miej na uwadze ze ss podaje najbardziej prawdopodobny wynik bitwy, co nie oznacza ze nie moga wystapic inne.

      Czy statek może ulec zniszczeniu w od uzyskania 30% uszkodzeń (link) czy powyżej (źródło)? W którymś z tych poradników jest błąd. W efekcie SpeedSim może to źle wyliczać, jak to wynika z tego linku.
    • Błąd we wzorze na czas budowy budynku

      Posiadam konto na Jupiter i tam mam kilka planet, zauważyłem, że na wszystkich planetach poza jedną czas budowy kopalni zgadza się wg podanego wzoru. Natomiast na najmłodszej planecie, na której posiadam: fabrykę robotów: 1lvl, fabrykę nanitów oczywiście 0lvl i kopalnie metalu 4lvl, czas budowy na następny poziom wychodzi mi wg wzoru 272s (4 min 32 s), a w grze mam podany czas 3min 2s. ?(

      Jest szansa, że coś źle liczę, jeśli tak, to proszę o wyjaśnienie ^^