You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Oficjalne Forum OGame.pl. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Thursday, 11 February 2010, 17:37

Więcej RAMu w systemie Windows 7 Home Premium 32bity

Witam, mam pewien problem posiadam w tej chwili 4GB RAM u i system Windows 7 Home Premium 32bity oczywiście oryginalny, mój system widzi dokładnie 3,25GB, a ja planuję dokupić jeszcze 4GB RAM u, niestety nie stać mnie na kupno kolejnego Windowsa w wersji professional lub ultimate. Moje pytanie : czy da się to jakoś zmienić samemu, żeby system widział pełne 8GB ramu, czy muszę zanosić kompa do serwisu i czy oni mi to mogą zrobić ??? najlepiej by było gdybym mógł to zrobić sam, ale nie jestem za dobry w te klocki informatyczne, proszę tylko o wypowiedzi konkretne i wyjaśniające problem, najlepiej instrukcję po polsku i w miarę zrozumianą ( wiem że z tym może być problem, ale pytam, to jeszcze nikomu nie zaszkodziło), przeglądałem ten temat "Windows 7 Home Premium / Professional 32bit/64bit" i widziałem, że opinie były sprzeczne dlatego pytam w moim temacie.

pzdr ;)

This post has been edited 1 times, last edit by "ewident" (11 Feb 2010, 17:38)


Havoc

Fanatyk

  • "Havoc" is male

Posts: 795

Date of registration: 8 Feb 08

  • Send private message

2

Thursday, 11 February 2010, 17:43

Jeżeli masz wersje box systemu Windows 7 Home, to musisz zrobić format i zainstalować go w wersji 64 bit.

Więcej info znajdziesz w tym temacie - Inne: Windows 7 Home Premium / Professional 32bit/64bit Poczytaj, a znajdziesz BARDZO dokładną odpowiedź na swój problem ;]


Link do mojej listy po kliknięciu w obrazek :D
Ten waży 40 kb, a sygna z myanimelist.net waży ponad 80, więc nie mogę jej umieścić :/

Jasnoksieznik

Cthulhu fhtagn

  • "Jasnoksieznik" is male

Posts: 2,074

Date of registration: 1 Apr 05

Location: Helmutkowo

Occupation: Troszcze sie, zeby karki mialy swoje ulubione samochody

  • Send private message

3

Thursday, 11 February 2010, 17:43

Mozna, ale:
- nie zawsze sie uda (choc powinno)
- MS twierdzi, ze nie mozna, wiec nie zdziw sie, jesli cos nie zadziala
- Zaden program i tak nie obsluzy wiecej niz 2GB - nic konkretnego nie bedzie Ci dzialac szybciej. Dopiero przy otwarciu kilku "cegiel" zobaczysz roznice.

W duzym skrocie - co robisz na kompie, ze 4GB to za malo?
Sam mam 6GB, ale to do wirtualizacji.
Jasnoksiężnik, Komputer Grajacy w Starcia Tytanow przez Internet Naszej Tworczosci
ex. Dyskutanto-Dyplomata i Szukajko-Niszczarka Ogame
TOP 10 Team ogame.pl

Kontakt: PW

4

Thursday, 11 February 2010, 17:50

W duzym skrocie - co robisz na kompie, ze 4GB to za malo?
Sam mam 6GB, ale to do wirtualizacji.


tzn. myślałem, że będzie mi wszystko chodziło jeszcze szybciej niż dotychczas, ale fakt jest, że nie znam się na tym aż tak bardzo XD

PS Havoc odp na pw

  • "s t a l k e r" is male

Posts: 109

Date of registration: 29 Feb 08

  • Send private message

5

Thursday, 11 February 2010, 20:12

Siemka,
niestety dodatkowy RAM niczego nie zmieni w twoim kompie, jedynym rozwiazaniem byloby zainstalowanie systemu 64 BIT, jedak bylbym ostrozny, bo kumpel narzeka na brak niektórych strowników.

By podkrecic szybkosc oraz plynnosc, proponowal bym zakup nowego twardziela który daje 10,000 obrotów na minute (standowe daja 7,200 o/m), odczujesz róznice.


Pozdro

6

Thursday, 11 February 2010, 20:37

fajnie się złożyło bo planuję też kupić dysk, nie będę zakładał nowego tematu, więc spytam w tym, jaki możecie polecić dysk do ~450zł, tak żebym odczuł przyśpieszenie pracy kompa, jeśli chodzi o wielkość to 500GB i więcej

pzdr i dzięki za sensowne odpowiedzi 8-)

Havoc

Fanatyk

  • "Havoc" is male

Posts: 795

Date of registration: 8 Feb 08

  • Send private message

7

Thursday, 11 February 2010, 22:04

No jeszcze jakbyś podał, ile kasy masz na ten dysk, to byśmy byli happy ;]


Link do mojej listy po kliknięciu w obrazek :D
Ten waży 40 kb, a sygna z myanimelist.net waży ponad 80, więc nie mogę jej umieścić :/

8

Thursday, 11 February 2010, 22:21

~450zł


napisałem przecież :>

Virtual_ManPL

Pogromca Wszelkich Tematów

  • "Virtual_ManPL" is male

Posts: 1,882

Date of registration: 15 Apr 05

Location: Gdańsk

  • Send private message

9

Thursday, 11 February 2010, 22:54

Samsung F3 1TB [32MB, 7.2k]



odnosnie systemu 32bit'owego i wykrywania ilosci uzytecznej RAM...
wystarczy zobaczyc ile wykrywaja inne systemy... czy nawet systemy serwerowe jak 2003 na 32bit'ach by zobaczyc, ze sam M$ bzdury klepie...
nawet zerknij ile obsluguja 64bit'owe systemy od M$, w kazdej wersji inna obsluga...
KASA, KASA, KASA...


jesli masz:
-odpowiedni sprzet (CPU+chipset+itp) kompatybilny w calosci z PAE
-nie boisz sie BSOD'ow nie wiadomo z kad (jesli jakis sterownik dziala niepoprawnie z PAE, to sie ich spodziewaj)
-nie boisz sie, ze mozesz stracic mozliwosc aktualizacji (wskutek modyfikowania plikow systemowych)
-nie boisz sie, ze system moze Ci nie wstac po zpatchowaniu i potrzebny bedzie format/naprawa plikow systemowych czy wgranie backup'a (same like up)
-masz w pupe licencje i chcesz ja zlamac (modyfikujac plki M$ bez jego zezwolenia)
tracisz tym samym orginalnosc, jak policja wpadnie i bedzie DOKLADNA to moze byc zle ;) wiec juz lepiej zassac "PELNA WERSJE TESTOWA"... lub kupic mniejszy dysk z systemem 64bit'owym... ;p

bo jesli w te klock dobry nie jestes i nawet nie raczylo sie pogooglowac, to lepiej za modyfikacje sie nie zabierac...
Virtual_ManPL - [Anime]<=[Mordeth]<=[LeD] - TOP 60 - Universum 10 - "Moralnie nawet nie Top 1000"
Virtual_ManPL - [Anime] - TOP 15 - Universum 26
=>Virtual_ManPL - [Anime] - TOP 90 - Universum 68


10

Thursday, 11 February 2010, 22:59

a co myśli grono forumowe o dyskach z tej serii WD 1,5TB GP np ten link

a tak btw to szukałem na allegro jakiegoś dysku 10,000 obrotów na minute, ale, albo jestem lekko ślepy :XP: , ale nie widziałem nic takiego

This post has been edited 1 times, last edit by "ewident" (11 Feb 2010, 23:02)


Jasnoksieznik

Cthulhu fhtagn

  • "Jasnoksieznik" is male

Posts: 2,074

Date of registration: 1 Apr 05

Location: Helmutkowo

Occupation: Troszcze sie, zeby karki mialy swoje ulubione samochody

  • Send private message

11

Friday, 12 February 2010, 9:28

Virtual_ManPL:
Wprawdzie dyskutujemy o tym samym w dwoch watkach, ale chcialbym zauwazcy, ze cztery z pieciu podanych przez Ciebie argumentow POWINNY WYSTARCZYC, zeby zniechecic do takiego pomyslu.
Ciagle tez nie wiem, o jaka kase Ci chodzi, skoro wersja 32bit i 64bit kosztuja tyle samo. Sugerujesz, ze ktos, kto kupuje nowy komputer lub usprawnia dotychczasowy bedzie zmuszony kupic nowy system? Wydaje mi sie, ze jest to pomijalne - z nowym kompem, na skutek Visty i Win7 - i tak zwykle kupuje sie nowy system. A usprawnianie platformy pod 32bit o >4GB RAM mija sie z celem - waskie gardlo pojawia sie w starszych kompach gdzie indziej.
Jasnoksiężnik, Komputer Grajacy w Starcia Tytanow przez Internet Naszej Tworczosci
ex. Dyskutanto-Dyplomata i Szukajko-Niszczarka Ogame
TOP 10 Team ogame.pl

Kontakt: PW

Virtual_ManPL

Pogromca Wszelkich Tematów

  • "Virtual_ManPL" is male

Posts: 1,882

Date of registration: 15 Apr 05

Location: Gdańsk

  • Send private message

12

Friday, 12 February 2010, 10:19

zniechecic oczywiscie, ale tylko osobe niedoswiadczana w zabawach z PC ;p
a strach jest na tyle duzy, ze bawimy sie z kernel'em, a nie jak bylo w patchowaniu skinowym, czyli w podmianie 1 dll'a
wiec milo by bylo miec jakies linux'owe distro na LiveCD jak by system nie wstal w celu szybkiego odratowania, a nie sadze by ktos zamierzal czy zapamietam to na odleglosc co mu przekaze i pozniej byl by placz ;p

temat byl taki ze sie nie da, a ja jednak pokazalem ze sie da, bo czemu mialo by sie nie dac, jak systemy inne pod 32bit'y jak MacOS czy jakies distro Linux'a z tym sobie radzi spokojnie



jesli chodzi o kase, to ja pracuje na XP 32bit (bo Vista to syf, a calkowiete przejscie na 7 nie wchodzi na razie w gre, bo brak czasu i chceci, bo nic nie zyskalbym, tylko stracil po moich testach z RC...)
mam 2GB RAMu ktore mi spokojnie wystarcza i np zamierzam np dokupic dodatkowe 6GB by miec 8GB w calosci do obrabiania z efektami duzych bitmap
i co teraz ? pupa, system M$ wykryje jakies marne 3,25/5/75GB czy inna wartosc zalezy ile mamy calej pamieci
co teraz musze zrobic ? oczywiscie kupic nowy system od M$...
chociaz pod innym systemem dzialalo by to prawidlowo, bez zadnych patchow...

w sumie mnie to nie dotyczy bo mam dostep do darmowego Win'a z MSDN, ale mowie o uzytkownikach ktorej jakiej opcji nie maja, a chca byc legalne i nie zasysac systemu z torrenta



EDIT:
nie oplaca sie kupowac dyskow z 10k obrotow, polecil bym CI jakies 32GB SSD, ale sa za drogie by to uwzgledniac na razie...

a WD jak WD, ujdzie, chociaz ten Green Line mnie odsowa od niego ;p
ja bym bral cos od Samsung'a z serii F3, najszybsze dyski obecnie i najtansze jak widze po cenach w esc.pl
Virtual_ManPL - [Anime]<=[Mordeth]<=[LeD] - TOP 60 - Universum 10 - "Moralnie nawet nie Top 1000"
Virtual_ManPL - [Anime] - TOP 15 - Universum 26
=>Virtual_ManPL - [Anime] - TOP 90 - Universum 68

This post has been edited 1 times, last edit by "Virtual_ManPL" (12 Feb 2010, 10:25)


13

Friday, 12 February 2010, 15:13

Trochę poszperałem na Googlach i podjąłem decyzję, póki co nie kupuję RAM u , kupię tylko ten dysk WD 1,5TB, dzięki za odpowiedzi

do moda ;) : można już zamknąć ten temat

Posts: 1,620

Date of registration: 2 May 05

Location: Poznań

  • Send private message

14

Friday, 12 February 2010, 16:19

No to zamykam.
'Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota.' A. Einstein